گرایش تایید-بخش اول (۷)

در طول ماه حدود دو سه نفر با من تماس می‌گیرند و در خواست راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی را دارد. در ابتدای صحبت‌ها وقتی من از ایده،  هدف و انتظارات آن‌ها می‌پرسم همیشه با انرژی از راه‌اندازی سریع سایت فروشگاهی و فروش محصول یا خدمات‌شان صحبت می‌کنند. و گمان دارند شروع کسب بر پایه اینترنت کار ساده و همواری است.

که در آن به راحتی یک سایت وردپرسی ایجاد می‌کنی و بعد از ورود محصولات و گرفتن درگاه پرداخت کار تمام است. این روش کار از سایت‌های فروش افزونه و قالب در ذهن همه نقش بسته و برای آن سایت‌ها فروش بالایی ایجاد می‌کند.

این سایت‌ها از گرایش تایید برای فروش خود استفاده می‌کنند یعنی تمام مشکلاتی که ایجاد یک سایت فروشگاه وجود دارد رو جزو «موارد استثنا یا خاص» قرار می‌دهند  و اصلا به آن اشاره‌ای نمی‌کنند و حس خوب و انرژی بالایی در شروع کار به کاربر القا می‌کنند.

ولی در واقعیت این موارد استثنا خیلی مهم هستند و در نتیجه کار بسیار تاتیر گذارند. که در ادامه بخشی از آن‌ها را عنوان می‌کنم:

  • تهیه عکس مناسب
  • نام گذاری و دسته‌بندی محصولات
  • جمع‌آوری توضیحات و ویژگی‌های محصولات
  • تعریف محصولات در سایت (سخت‌ترین مرحله کار)
  • بروزرسانی قیمت و موجودی
  • روش‌های ارسال کالا
  • نحوه برخورد با مشتری ناراضی

این موارد در زمان راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی به آن اشاره نمی‌شود و اگر هم ذکر شود خیلی خوش‌بینانه با آن برخورد می‌شود. ولی در حقیقت همیشه وجود دارند و بلاخره موارد استثنا شما حال ما هم می‌شود.

پس با دقت و بررسی بیشتری اقدام به راه‌اندازی سایت فروشگاهی کنید!

 

 

11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟