تا به حال شده حس کنید برای کاری ساخته نشدید ولی تحت تاثیر تبلیغات و یا اصرار شخصی ترغیب به امتحان آن کار شوید؟
در آشفته بازار آموزش کسب و کار و پول سازی در ایران روی این نکته خیلی مانور داده میشود. در هر سمیناری که شرکت کردم دقیقا مشخص بود که کل برنامه طبق یک کلیشه اجرا میشود.
مجری ابتدا با یک داستان طنز شروع میکند و بعد از خاطرات کودکی و عکسهای نوجوانی و مسیر شخصیاش در کسب کاری که الان دارد صحبت میکند. در لابه لای برنامه هم برای این که کسی خوابش نبرد و حوصله بچهها سر نرود برنامه های مانند بادکنک بازی هم اجرا می شود.
و در پایان یک آهنگ احساسی پخش میشود و هدف اصلی سمینار که فروش یک دوره آموزشی! با تخفیف زیاد مطرح میشود.
اینجاست که همه خود را شناگر این دریای طوفانی می پندارند و بدون در نظر گرفتن قابلیتهای و تواناییهای واقعی خود اقدام به ثبت نام میکنند.
مسیر زندگی من خیلی شبیه به مجری آن سمینار نبود ولی جو حاکم من را شناگر کرد و البته در استخر کوسهها!
من هم یک بار این طور گول خوردم. شما چه طور؟
خیلی مراقب باشیم
یک نمونه آهنگ احساسی :
2 پاسخ
بله دیگه خیلی وقته بیشتر دوره های آموزشی بر همین سبک تولید می شوند و مخاطب آن همان کسایی هستند که توهم بدن شناگر (توهم موفقیت) دارند و این فکر را در مخاطب ایجاد می کنند که انگار همه می توانند و می خواهند آنی شوند که آن دوره می خواهد. …
سلام
چه مطلب قشنگی، عالی بود🌺