چند روش برای دورکردن مشتری از سایت

امروز صبح  که بیدار شدم متوجه شدم یک تماس بی پاسخ دارم ، تماس که با  آن شماره گرفتم شخصی احوال پرسی کرد و برای مشاوره چند سوال داشت.

 

گفتگو گرم شد، دغدغه این شخص عدم فروش محصولات و دوره‌هایش (حوزه سلامت و کاهش وزن) بود. با وجود این که کلاس‌ها و دوره های متعددی در زمینه بازاریابی دیجیتال و کسب و کار شرکت کرده بود و خیلی از راهکارهای ارایه شده(حتی تبلیغات هدفمند یکتا نت) را اجرا کرده بود ولی نتیجه رضایت بخش نبود.

 

سایت ایشون  ظاهر، سرعت، چیدمان، دسترسی ها و… همه خوب بودن ولی سایت مشتری و یا مخاطب را قانع نمی‌کرد که خرید کند!

 

متاسفانه حلقه گم شده خیلی از سایت های که ارایه محصولات در حوزه های روانشناسی و سلامتی می‌دهند محتوا است. و صاحب سایت دچار کلیشه‌های موجود در بازار آموزش های مرتبط می شود. و مخاطب همیشه از اعتماد و به این سبک کارهای سرخورده می‌شود.

 

مثلا در خیلی از سایت های شما زمان مرور می‌بینید که کلماتی بیش از حد بلود و یا با فونت درشت تر در متن قرار دارند . این به خاطر آموزش‌های سئوی سطحی و بدون در نظر گرفتم احساسات بصری کاربر است . تلاش بی نتیجه‌ای که فقط کاربر را آزار میدهد.

سایت ایشان در کلمه «دوره کاهش وزن» رتبه خوبی در گوگل دارد ولی وقتی صفحه مربوطه باز می‌کنید اولی جمله این هست :

دوره کاهش … (دوره ۳۰ روزه —-) یک دوره کم نظیر می باشد.

مخاطب مشتاق که بلاخره در گوگل روی لینک کلیک می‌کند در جمله اول غافل گیر می‌شود. چرا؟ چون راه‌کاری‌های باستانی سئو، دیکته کرده کلمه کلیدی به هر قیمتی در شروع مطلب باید ذکر شود.

و نکته بعدی تعریف از خود در اولین جمله معرفی دوره است که اعتماد مخاطب را خیلی پایین می آورد.

گفتگوهای خوبی ما شکل گرفت و من در پایان چند نمونه از معرفی دورهای خوب برای به ایشان معرفی کردم که در زیر هم لینک می‌گذارم.

 

دوره آنلاین خلق عادت های ماندگار

من هم سال‌ها فقط یک طراح سایت بودم. از همان آدم‌هایی که شنیده‌اید، که فکر می‌کنند خیلی کارهای مهمی می‌کنند، و هیچ‌گاه وقت برای جواب دادن دادن پیام و یا تلفن ندارند و هر وقت از آنها سوالی می‌کنی طوری عاقل اندر سفیهانه جواب میدهند که سوال بعدی را نکنی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *