جلسه سوم: نکات کاربردی ایجاد یک نوشته+ویدئو

۱) تراز بندی متن:    شما می‌توانید متن خود را راست چین وسط چین یا به صورت چپ چین انتخاب کنید.

۲) درج پیوند: در این گزینه باید مطلب ما از قبل نوشته شده باشد، شما قسمتی از متن را که تصمیم دارید لینک دار کنید، انتخاب می‌کنید. یک پنجره باز می‌شود. گاهی پنجره باز شده در زیر همان متن به عنوان کادر ظاهر می‌شود، گاهی هم به صورت یک پنجره مجزا. در هر صورت شما کافیست نشانی اینترنتی را وارد کرده تا متن شما لینک دار شود.

۳) بولد کردن متن:  ویرایش رویِ متن است. مثل اتالیک کردن متن یا همان مایل کردن. این مورد روی ارائه محتوای ما تاثیر بسیار خوبی دارد. و همچنین قسمت‌هایی که مهمتر هستند و نقل قولی از کتاب یا شخص خاصی محسوب می‌شوند را با این گزینه به راحتی می‌توان تفکیک کرد.

۴،۵) نوع فونت:   اندازه و نوع قلم شما را مشخص می‌کند. بهتر است نوع فونت را تغییر ندهید تا تنظیمات فونت اصلی قالب شما به هم نریزد.

۶) : این گزینه کاربردهای تخصصی خود را دارد. که بیشتر در قالب‌های اختصاصی خود را نشان می‌دهد.

۷) تغییر رنگ:  برای اینکه قسمتی از متن خود را رنگی کنید یا از رنگ‌های مختلفی برای یک نقل قول و… استفاده کنید این مورد قابل استفاده خواهد بود.

۱) وضعیت نوشته: در این گزینه که در سمت چپ صفحه وردِ سایت قرار گرفته وضعیت نوشته‌ را شرح می‌دهد. اگر پست خود را منتشر کرده باشید روبه روی این گزینه «منتشر شده» نوشته می‌شود. شما می‌توانید با گزینه‌ی ویرایشی که مقابل آن قرار گرفته آن را به حالت پیش نویس نیز ذخیره کنید.

۲)قابل مشاهده: در همین سمت گزینه‌ای به نام «قابل مشاهده» وجود دارد که به شما کمک می‌کند پستی را که منتشر کردید برای تعدادی از مخاطبان که دوست ندارید ببینند، پنهان کنید.

۳)تاریخ انتشار: در این گزینه تاریخی که شما مطلب خود را در سایت منتشر کرده‌اید برای مخاطبان به نمایش در می‌آید. در این گزینه می‌توان تاریخ انتشار را تغییر داد. برای مثال ممکن است شما در یک روز ۵ پست جدید در سایت بارگذاری کنید. برای اینکه بخواهید تعدادی را متعلق به روز دیگر به نمایش بگذارید، می‌توانید تاریخ بعضی از پست‌های خود را تغییر دهید.

۴) انتقال به زباله دان: . این گزینه برای زمانی است که بخواهید مطلبی را از نوشته‌های خود حذف کنید. مزیتی که این مورد دارد این است که وقتی مطلب را حذف کردید به سطل زباله‌ی سایتتان انتقال خواهد یافت و به طور کامل حذف نخواهد شد.

۵)برچسب‌ها: این مورد همان کلمات کلیدی است که ما می‌توانیم به پست خود وصل کنیم. برچسب‌ها برای نام اشخاص، کتاب ها و… قابل استفاده است.

1
جلسات بعدی

من هم سال‌ها فقط یک طراح سایت بودم. از همان آدم‌هایی که شنیده‌اید، که فکر می‌کنند خیلی کارهای مهمی می‌کنند، و هیچ‌گاه وقت برای جواب دادن دادن پیام و یا تلفن ندارند و هر وقت از آنها سوالی می‌کنی طوری عاقل اندر سفیهانه جواب میدهند که سوال بعدی را نکنی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *